Elhunyt Molnár Katalin, az Ipoly hidak újjáépítésének civil
kezdeményezője
A bussai Molnár
Katalint, mint a szlovákiai magyar civil élet egyik mozgatórugóját, számos
kulturális és közéleti rendezvény támogatóját, jótékonysági gyűjtések
kezdeményezőjét és lebonyolítóját ismerték, de ő volt, aki a régióban
elindította az Ipoly-hidak újjáépítését, időt, pénzt és fáradtságot nem kímélve
szervezte a hidak építését előkészítő konferenciákat, nemzetközi találkozókat,
szakmai tárgyalásokat.
2011. tavaszán
még részt vett Inám községben az Ipoly hidak építésén
dolgozó civil szerveződések és a szakma találkozóján, ahol a Petőpuszta-Pösténypuszta közt épülő Ipoly híd 2011.
júniusra tervezett átadását készítették elő.
Molnár Katalin emellett az Ipoly-völgyi vasúti közlekedés
újraindításával is foglalkozott, egyik szlovákiai szervezője volt a 2010. május
elsején Szécsényben megtartott nemzetközi vasutasnapnak is.
Az Ipoly-völgyi vasút túlélte a 2006-os, a 2007-es és a
2009-es bezárási hullámot. 2010-ben pedig uniós támogatással elkészült az
Ipoly-völgyi vasút megvalósíthatósági tanulmánya a Párkány - Balassagyarmat -
Losonc vasútvonalra. Az Ipoly-hidak Újjáépítéséért Polgári Társulás is tagja
volt a magyar-szlovák pályázati konzorciumban megvalósuló projektnek. Az
eredménye egy olyan hatástanulmány, mely egyértelműen igazolja a döntéshozók
számára a vasútvonal szükségességét, térségfejlesztő szerepét, jó hatását az
Ipoly-völgyben élők megélhetésére, életminőségére.
A dévai Böjte
Csaba által vezetett gyermekotthonok támogatásának szlovákiai szervezését is
nagy szeretettel és áldozatosan végezte. Éppen a dévai gyermekotthonok támogatására,
általa szervezett jótékonysági bálon lett rosszul 2011. március 5-én este, az
orvosi beavatkozás sem tudta életét megmenteni.
Molnár Katalin már nem élhette
meg az első újjáépített híd avatását, azonban Tárczi
László, a híd tervezője, és Stayer László, Szécsény
polgármesterének javaslatára a híd új elnevezése Katalin híd lesz.
(Az Ipoly hidak hányatott
sorsával honlapunk is foglalkozott)
Az új
Ipoly híd 2011. tavaszán
Forrás: