117 milliós támogatás balassagyarmati óvodáknak és oktatási intézményeknek új oktatási módszertanra

 

 

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretén belül a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2008. őszén Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben című pályázatot írt ki, amelyre Balassagyarmat Város Önkormányzata sikeresen pályázva 117 M Ft összegű támogatást nyert el 2009-ben.

A programban részt vevő intézmények - Központi Óvoda, és tagóvodái: Cseperedő Tagóvoda, Nyitnikék Tagóvoda, Játékvár Tagóvoda, továbbá a Kiss Árpád Általános Iskola, és két tagiskolája: a Dózsa György Tagiskola, és a Szabó Lőrinc Tagiskola, valamint a Madách Imre Kollégium és a fenntartó Önkormányzat vállalták, hogy intézményeikben 5 évig a projekt során elsajátított újszerű oktatási formát fenntartják és alkalmazzák.

 

A program célja, hogy újszerű oktatási-nevelési eljárások elsajátításával, a gyerekek számára könnyebbé, érthetőbbé tegye a tanulást, átfogóbban lássák a tanulnivalójukat és a gyerekekben kialakuljon egyfajta rendszerszemlélet.

A projekt - amelynek helyi menedzsere dr. Soltiné Selymes Zsuzsanna - több oktatási-nevelési célterületre összpontosít, így óvodai, matematikai, szövegértés-szövegalkotási, szociális- és életviteli, valamint életpálya-építési kompetenciára.

 

 A program során pedagógusok, szülők és gyermekek egyaránt a gyakorlatban szembesülnek majd az új eljárásokkal. Ilyenek például a nem hagyományos tanórai formában (ezek lesznek többségben, míg a tanórai keretben zajlók a kisebb számban) zajló foglalkozások, amelyeket a különböző korcsoporti adottságok alapján a szüret, közlekedés, környezetvédelem, játék és sport, karácsony, egészség és pénzügyi ismeretek témakörökben tartják meg a projekthez csatlakozó pedagógusok, illetve az iskolákban tantárgy tömbösítések lesznek.

A programban képzett tanácsadók segítik majd a pedagógusokat, lehetőség adódik majd hospitálással egymás munkájába, módszereibe is betekinteni.

A programban résztvevő intézmények munkáját szakmai vezetők segítik, ők lesznek, akik a helyi megvalósításért felelnek:

 

A program során megvalósuló innovációk:

 

Projektek:

 

A projekt keretében különböző témahetek nyújtanak módot egy-egy érdekesebb téma kidolgozására, megvitatására:

 

 

(További képeket láthatnak a programban résztvevő gyerekekről és pedagógusokról a Fényképalbumok-ban)