BALASSAGYARMAT
KIVÁLÓ PEDAGÓGUSA
DÍJAT KAPJÁK
2014
Pálinkás Zoltánné
a
Központi Óvoda, óvodavezetője
Óvodapedagógusi
munkáját 1975. 09. 01-én, Szandán kezdte. 1978-ban
szerzett diplomát a Kecskeméti Óvónőképző Intézetben. Pályakezdése óta
különleges nyitottsággal, műveli szakmáját, fáradhatatlanul fejleszti tudását.
Közel 40 éves pályafutása során vezető óvodapedagógus másoddiplomát,
szakvizsgát szerzett, és szakértői vizsgát tett. Számtalan tanfolyam
elvégzésével is tovább mélyítette szakmai tudását, bővítette módszertani
eszköztárát. Szakértői feladatok ellátásával segítette a hozzáforduló
óvodavezetőket, óvodapedagógusokat, nemcsak Nógrád megyében, hanem megyénken
kívül is. A Balassagyarmati Központi Óvoda Meseerdő tagóvodájában 1979-től
dolgozott 2005-ig, ahol vezető helyettes majd 1994-től óvodavezetői munkakört
töltött be. Kiemelkedő szakmai felkészültsége, emberi magatartása,
lelkiismeretessége biztosítja és biztosította a rábízott gyermekek
fejlesztését. Személyes példaadásával és gyermekszeretetével hozzájárul a
gyermekek egészséges fejlődéséhez. Vezetőként őszinte, munkájában egyszerre
lelkiismeretes és következetes. 2005-ben az intézményi átszervezés után egy
teljesen új szervezeti keretek között kialakított intézmény működésének
mechanizmusát kellett felépítenie, így jött létre a Balassagyarmati Központi
Óvoda, melynek vezetését jelenleg is ellátja. A Központi Óvodában és a hat
tagóvodában közel 90 ember munkáját koordinálja. Fontosnak tartja a csapatmunka
kiépítését, vallja, hogy a sikeres munka alapja a jó közösség. Vezetőként
mindig nyitott volt az innovációra, munkáját a céltudatosság, pontosság,
segítőkészség és a következetesség jellemzi. Méltó módon képviseli az óvodát, a
pedagógushivatást. A 20 éves vezetői munkája is bizonyítja, a fenntartói, a
dolgozói, és a szülői elégedettséget. A városi rendezvényeken a Központi Óvoda
és tagintézményeinek gyermekei színes műsorokkal gazdagítják a programokat,
melynek szervezésében is aktívan részt vesz. A Gondoskodás Egyesület
alelnökeként támogatja a hátrányos helyzetű családokat és az arra rászorulókat.
Mindig nagy figyelmet fordított és fordít a fejlesztésekre, hogy a gyermekek és
az óvodában dolgozó felnőttek mindennapjaikat esztétikus, biztonságos
környezetben éljék. Minden pályázati lehetőséget megragadott ennek érdekében, támogatók és szponzorok segítségével menedzseli az óvodát.
Tresóné Pribeli Erzsébet
Kiss Árpád Általános Iskola, általános iskolai tanára
1987-től tanít idegen nyelvet a
Kiss Árpád Általános Iskolában. Először oroszt, majd később angol nyelvet,
melyet máig is oktat. Módszertani kulturáltságának foka kiváló,
következetessége, rendszeressége a nyelvtanításban példamutató. Folyamatosan
figyelemmel kíséri az idegen nyelv oktatásával kapcsolatos tudományos
szakirodalmat, kutatásokat, melyek eredményeit alkalmazza a nyelvtanításban. Az
iskola évkönyveiben is megosztja tapasztalatait az idegen nyelv oktatásáról a
szülőkkel, nevelőkkel. Mindent elkövet annak érdekében, hogy a tanulók tudását
gyarapítsa, beszédkészségük fejlesztését elsődleges célnak tekinti. A feladat
megjelölésnél figyelembe veszi a tanulók életkori sajátosságát, tudásszintjét.
Meg tudja szerettetni velük a nyelvet, motiválni tudja őket annak tanulásában,
ezért minden év végén eredményes próbanyelvvizsgát tudnak tenni tanulói.
Lelkiismeretes munkáját bizonyítja, hogy a középiskolában tanuló diákjai
képesek rövid időn belül nyelvvizsgát tenni, és a megyei prózamondó versenyeken
is szép eredményeket érnek el. Csendes, türelmes, célratörő munkával át tudja
adni a tudását diákjainak, akik szeretik és tisztelik. A tantestületben
megbízhatóságáért, kedvességéért, tudásáért elismerés övezi.
Velkeyné Gréczi Alice
a
Balassagyarmati Szent-Györgyi Albert Gimnázium és Szakközépiskola, matematikai
tanára
1987-ben végzett az ELTE Természettudományi
Karán matematikusként és matematika tanárként. Azóta a Balassagyarmati
Szent-Györgyi Albert Gimnázium és Szakközépiskola pedagógusa. Hosszú
munkássága, életpályája alatt nagyon sokat tett iskolánk, sőt megyénk
matematika oktatása érdekében. Munkásságának köszönhetően nagyon sok diák
kedvelte meg a matematikát és ért el kimagasló eredményeket egyetemi
felvételiken, érettségin és különböző szintű versenyeken. Az iskolában
kiemelkedő szerepet vállalt a speciális tantervű- majd később emelt szintű
matematikaoktatás bevezetésében és oktatásában. Ez az oktatási forma hosszú
éveken át a tehetséggondozás bölcsője volt városunkban. Ebben az időszakban
kiváló eredményeket értek el tanítványai matematikaversenyeken. A Gordiusz országos matematika versenyen 4 diákja jutott az
országos döntőbe. Egyik évben az iskola megkapta a Peák
István matematikaverseny vándorserlegét is, amelyet a matematikában legjobb
versenyeredményt elérő iskola kapja a megyéből. Ekkor 3 első és 1 harmadik
helyezést értek el diákjai. A versenyek szervezéséből is aktívan kivette
részét. Nógrád megye az utolsók között csatlakozott a Gordiusz
matematika tesztversenyhez. Ezt a csatlakozást Ő kezdeményezte, vezetésével az iskola
1998-tól kezdődően éveken keresztül a Gordiusz
országos verseny megyei fordulójának szervezője, lebonyolítója volt. A Peák Istvánról elnevezett megyei matematikaversenyt 1997
decemberében szervezték meg először Nógrád megyében, két évvel később Velkeyné közreműködésével csatlakoztak a szervezéséhez. Ez
azt jelenti, hogy azóta a Balassagyarmati Szent-Györgyi Albert Gimnázium és
Szakközépiskola matematika munkaközösségének néhány tagja állítja össze a két
forduló feladatait és javítási útmutatót is készít az
első fordulóhoz. Az első forduló megoldásait helyben javítják ki a tanárok, a
második (döntő) forduló dolgozatait viszont már a szervezők javítják. Az iskola
ebben a munkában azóta is tevékenyen részt vállal. A legszebb
eredménye nem a kimagasló országos versenyhelyezések elérése, hanem a kicsit
szerényebb képességű (hátrányos helyzetű) diákok felkarolása, felkészítése volt
az érettségire, továbbtanulásra. Hiszen több volt diákja sikeresen
felvételizett, tett emelt szintű érettségit és állta-állja meg helyét
egyetemeken, főiskolákon. Közülük lehet, hogy sokan elkallódtak volna, vagy más
pályát választanak, ha nem Ő a matematikatanáruk. A tanításon kívül nagyon sok
energiát fordít önmaga képzésére is. Újabb ismereteit az iskolában kiválóan
alkalmazza. A 2014-2015-ös tanévben elvállalta a kompetenciamérés helyi feladatainak
szervezését, illetve a kompetenciamérésről szóló jelentés megismertetését a
tantestülettel. Velkeyné Gréczi
Alice folyamatosan szükségét érzi, hogy saját tudását
is megméresse. Öt éven keresztül vett részt az "Élet és Tudományban"
megjelenő "Gondolkodás iskolája" feladatmegoldó versenyen, ahol
minden évben oklevelet kapott. A "Matematika tanítása" folyóiratban
megjelent feladatokra 2008-2012-ig küldött megoldásokat, melyek közül több meg
is jelent az újságban.
Publikációi:
-2001 májusában jelent meg egy
tanítási segédanyag "Kupakmánia" címmel a Raabe
Kiadó Tanári Kincsestár című kötetében, melyet Vancsó
Ödönnel közösen írt.
-2003 márciusában a Középiskolai
Matematikai és Fizikai Lapokban jelent meg egy cikke "Egy reklámfogás és ami mögötte van " címmel.
Velkeyné
Gréczi Alice példamutatóan
részt vesz az iskola nevelőmunkájában mint
osztályfőnök is. Pályafutása alatt immár ötödik osztályát vezeti, két utolsó
osztályát az előző osztályfőnök lemondása/távozása miatt vállalta el. Munkaközösség-vezetőként
kisebb megszakításokkal közmegelégedésre irányítja kollégáit a matematika-fizika-informatika szakirányban. (1993-tól
1995-ig, 2000-től 2002-ig, 2006-tól folyamatosan). Családi élete is
példamutató, férjével, aki matematika-fizika tanár, három gyermeket nevelnek
odaadó szeretettel.