Nem mondható, hogy Balassagyarmat túlzottan elkényeztetné azon látogatóit, akik képeslapot, idegenforgalmi emléktárgyakat, netán videó vagy DVD filmet akarnak vásárolni vagy ismerőseiknek, barátaiknak küldeni a városról vagy a régióról.
Amikor ezirányban kutakodtunk, gyorsan bezárult a kör. A városról három színes képeslapot találtunk, az örömtelien elismerendő hogy a Civitas Fortissima lap képminősége, beállítása, betűtípusa első osztályú, de a másik két képeslap is méltó párja lehet. A mai világban nem jelenthet nagy akadályt, de költséget sem, video vagy DVD anyag készítése idegenforgalmi célokra, de ilyennel nem rendelkezik a város ( ismeretünk szerint a régió sem, és ez még nagyobb hiba).
Balassagyarmat napjainkban
A Civitas Fortissima Emlékmű, Párkányi Raab Péter alkotása
Balassagyarmati anzix (Az új Művelődési Központ, a Megyei Bíróság épülete, a volt Vármegyeháza és a Civitas Fortissima emlékmű)
Balassagyarmat, a vizek városa
Annak érdekében hogy ezt a kis összeállítást megerősítsük, közzéteszünk még néhány régebbi képet a városról, és kuriózum jelleggel olyan, vasúti közlekedéssel kapcsolatos képeslapokat is, amelyeket Gere József készített és bocsátott rendelkezésünkre.
Régi képeslapok a városról
A Hősök szobra a Palóc ligetben
A Vármegyeháza épülete
A Törvényszéki Palota (ma a Megyei Bíróság) épülete
A római katolikus templom a főutcán
A Rákóczi fejedelem út a Városházával
A Rák szálló és a Megyeháza
Összeállítás a város középületeiről
A Törvényszéki Palota épülete a Rákóczi fejedelem úton
A Magyar Királyi Pénzügyi Palota épülete
A Városháza épülete
A Nógrádvármegyei Múzeum impozáns épülete
Középületek a városban anno...
Képeslapok a Helytörténeti Gyűjtemény anyagából
Ezúton köszönjük meg a Városi Könyvtár illetve a Helytörténeti Gyüjtemény munkatársainak a bemutatott régi képeslapok átadását és a közzétételük engedélyezését.
Képeslapok innen és onnan
A balassagyarmati vasútállomás az 1930-as évek végén. Az állomás, amely a mai Bajcsy u. tengelyében helyezkedett el, a háborúban bombatalálatot kapott és használhatatlanná vált. Bár újjáépíthető lett volna, a politikának már nem állt érdekében a klerikáris városban egy, a korábbival megegyező méretű épület helyreállítása. Így a maradék épületrészt is felrobbantották és 1951-ben ebből épült meg Vácott a Pályafenntartás épületegyüttese. A mai MÁV főépület csak a régi üzemi területe volt.
Egy megfelelő MÁV felvételi épület megépítése régi tartozás, amely elodázhatatlan. Az autóbusz pályaudvar elhelyezése a MÁV területének egy részén és közös használatú felvételi épület egyszerre több gondot is megoldott volna. Az autóbusz pályaudvar tervezett elhelyezése a város másik végén közlekedésileg kettészakítja a várost, nehezítve igy az utazóközönség helyzetét, átgondolatlan városvezetői döntés volt. De erről bővebben majd más csatornákon.
A Duna-Ipolyvölgyi Helyiérdekű Vasút Nógrád állomása az 1910-es évek elején (vízfestmény). A mozdony bizonyára még sokunk számára ismerős.
Az 1945-ben "ideiglenesen kialakított" balassagyarmati felvételi épület 2002. januárjában.
Drégelypalánk állomása 2005-ben. Az állomás szintén megsérült a világháborúban, de az eredeti emeletes épületet helyreállították, igy több szerencsével járt, mint gyarmati társa, vagy már nem volt szükség több téglára Vácott.