Szépül,
bővül a Szent Imre iskola
2013.
szeptember
Jóleső érzés a városban járva
azt tapasztalni, hogy van iskola, amelyik folyamatosan fejleszt és felújít -
szinte évről évre újjávarázsolva önmagát. Erről a törhetetlen fejlődésről,
jobbítani, szebbíteni akarásról, a tanév eleji feladatokról kérdeztük a Szent
Imre Keresztény Általános Iskola, Gimnázium és Szakképző Iskola igazgatóját, Melo Ferencet.
- Azt tapasztaltam, hogy a Szent Imre iskola körül nyáron sem állt le az
élet, készült a pálya, dolgoztak az épületeken, s az igazgató szinte naponta
felügyelte a munkálatokat. Úgy hiszem, nemigen nyaralt az idén...
Ez így igaz, de megérte. Nagyon
örvendetes volt az idei nyár, hiszen az érettségivel párhuzamosan megkezdhettük
a tanév végén a felújítási munkálatokat, melyekkel egy időben a pedagógiai munka folyamatos elvégzése is sikerélményt nyújtott. Kollégáimmal
együtt, úgy érzem, kiváló színvonalon készítettük el a helyi tantervet. A nyári
szabadság alatt a szakképzési törvényt megváltoztatták, de ehhez alkalmazkodva
megtarthattuk OKJ-s képzésünk lényegi részét, melynek
csak az elnevezése lett más. A záróvizsgát a szakképzésben résztvevők szépen
teljesítették. Pedagógiai munkánk gyümölcseként intézményünk bonyolította le az
emelt szintű érettségit, ami nagyon eredményes volt, s ezzel kivívtuk a megbízó
Kormányhivatal elismerését is.
Mi
a helyzet a tanulói létszámmal, a beiskolázással?
Harmincnégy átiratkozott diák
kezdte a tanévet iskolánkban, ez azt is mutatja: egyre többen választják a
keresztény-konzervatív értékrendű nevelő iskolát. Ezt a folyamatot bizonyítja,
hogy két első és két kisgimnazista osztályunk indult, és a tantermek száma
kevésnek bizonyult. Előre kellett lépnünk, és plusz egy tanterem kialakításával
el tudtuk helyezni a meglévő tanulócsoportokat. Tele vagyunk diákkal, több
tanulócsoportnak már nem tudunk helyet adni. Egy új pedagógiai kezdeményezést
is bevezetett tantestületünk: a harmadik, negyedik osztályban egy tanító néni
foglalkozik az értő olvasással, helyesírással, szép beszéddel, a
kifejezőkészség fejlesztésével. Ez megalapozza a gimnáziumban és a
felsőoktatásban folyó oktató-nevelő munkát.
Milyen
változások mentek végbe a tárgyi feltételrendszerben?
E területen nagyon jól sikerült
összerakni a nyár feladatait. Elsőként a Civitas Fortissima téri épületünk homlokzata újult meg, így ez az
épület méltó a készülő új városközponthoz. Nyugodtan mondhatom, hogy ez lett a
városközpont legszebb épülete.
Ezen kívül tantermek
felújításával biztosítottuk tanulóink számára az esztétikusabb környezetet, a
jobb tanulási feltételeket. Az étkezdénk újjávarázsolása
pedig a kulturált étkezésre nyújt lehetőséget. Volt kapacitásunk a tornaterem
teljes felújítására is, itt a legfontosabb feladatnak a vizesblokkok és öltözők
rendbe tételét tekintettem. A legnagyobb siker a "sportcentrum"
megépítése, ez egyrészt pályázati pénzből, másrészt magánerőből készült. A
műfüves pálya kapcsán itt fejezném ki köszönetemet Barna Jánosnak, a megyei
közgyűlés alelnökének, aki segített a pályázat elkészítésében.
Idén
felnőttképzési akkreditációs központ is lesz az
intézmény...
Igen, a felújítási munkákkal
párhuzamosan végeztük a felnőttoktatási akkreditációt, s büszkén mondhatom,
hogy hamarosan akkreditált felnőttképző lesz iskolánk. Fontos megemlíteni, hogy
szinte a tanévkezdéssel egy időben létrehoztuk a Szent Imre Autósiskolát, amely
azt hivatott szolgálni, hogy diákjaink a lehető legolcsóbban tudjanak
jogosítványt szerezni.
Jöttek-e
új pedagógusok az iskolába?
Mivel jelentős létszám- és
tanulócsoport növekedés történt, természetesen adódott, hogy új tanárok
érkezzenek hozzánk, akik kiváló szakemberek és emberek. Ugyanide sorolnám az
óraadó kollégákat is, akik teljesen magukénak érzik az iskolát, és partnerek a
nevelési koncepciónk végrehajtásában. Továbbra is biztosítva látom a minőségi
munkát, ami eddig is jellemezte intézményünket Jelen pillanatban iskolánk nagy
feladat előtt áll: megfelelni a köznevelési törvény elvárásainak, ezen túlmenően az őszi érettségit is sikeresen le kell bonyolítanunk.
Szabó
Andrea
2013.
szeptember