Kirándulás az Őrségben

2012. június 23-án a 12. D osztállyal egy 4 napos kirándulásra indultunk az osztályommal együtt. Persze az osztályfőnökök és a nevelőtanárok se maradhattak itthon. Az utazás hosszú és fárasztó volt, de megérte. Útközben a szállás felé megálltunk megnézni a pankaszi haranglábat. Majd nem sokkal később megérkeztünk Szalafőre a Gatter fogadóba. Ott elfoglaltuk a szobáinkat aztán indultunk is gyalog a szomszédos Pityerszerre. Este vacsora után alig vártuk, hogy kipihenhessük az utazás fáradalmait.

Következő nap reggeli után elindultunk megnézni Güssing várát.

A vár tornyába is felmehettünk, ahonnan gyönyörű volt a kilátás. Mivel nagyon jó idő volt, lehűtöttük magunkat a máriaújfalusi Hársas-tóban.

Úgy gondolom, mindenki nevében mondhatom, hogy a harmadik nap volt a legélvezetesebb. Reggel korán indultunk Riegersburg városába, hogy megnézzük a Zotter csokigyárat. Az egész épületen át végigkísért minket mindenféle vicces és groteszk szobor.

A gyárat végigjártuk és ami a legjobb volt, hogy legalább 100 féle csokoládét kóstolhattunk meg. Ezenfelül számos információval gazdagodtunk arról, hogy hogyan dolgozzák fel a kakaóbabot és végül hogyan jut a boltokba az a sok ízletes csokoládé. A végén pedig mindenki kedvére válogathatott a csokigyár boltjában, ahol csak a pénztárca szabott határokat. A csokigyár területén lévő biofarmot is bejártuk, sok érdekességet láthattunk ott is. Később az esős idő ellenére megtekintettük Riegersburg boszorkányvárát is, ahová felvonóval mentünk fel - hatalmas élmény volt - s a várban is rengeteg izgalmas információval gazdagodtunk.

Utolsó nap már nem volt külön program, csak hazafelé úton álltunk meg néhány helyen. Keszthelyen megnéztük a kastély parkot, ahol elkészültek az elmaradhatatlan osztályképek. Az idő egy kicsit viharos volt, de megálltunk Siófokon is. Ott néhány merészebb ember (köztük én is) bemerészkedett az eléggé hullámzó és kissé hideg Balatonba. Ezután már egyenesen Balassagyarmatra vezetett az utunk. Itt mindenkit vártak az aggódó szülők. S végül én is hullafáradtan, de élményekkel gazdagon dőltem be este az ágyamba.