Ipoly-híd újjáépítése Pösténypuszta-Pető
(Pet'ov) között
(HUSK/0801/086)
A
beruházás besorolása: országos közútfejlesztés
A beruházás
bemutatása:
A Magyar
Köztársaság és a Szlovák Köztársaság közös államhatárán, Szécsény (Pösténypuszta)-Pető (Pet'ov) települések között, a V.23. és V.24. határjelek
térségében, a közúti kapcsolat helyreállítása érdekében az Ipoly-folyó
141+800 fkm szelvényében egy 75,1 m felszerkezeti
hosszúságú közúti híd és a kétoldali kapcsolódó úthálózat megvalósítása.
A Szécsény
(Pösténypuszta)–Pető (Pet'ov)
települések közötti Ipoly-híd a határszakaszon, az Ipoly felső
folyásszakaszán teremt kapcsolatot a magyar oldali 2205. j.
Szécsény-Ipolytarnóc összekötő út és a szlovák oldali III/5652 Busince–Kiarov közötti úttal
összesen 2300 m új út megépítésével.
Magyar
oldali útcsatlakozás:
Az Ipoly
folyó 141+800 fkm szelvényébe tervezett új hídhoz
vezető 22105. j. Pösténypuszta településen
átvezető, rossz állapotú út teljes hosszúságában rehabilitációra szorul, mely
a 2205. j. Szécsény –Ipolytarnóc összekötő út 2+384 km szelvényébe egy körforgalmú
csomóponttal csatlakozik.
A 2205. j. ök. út jelen állapotában megegyezik a magyar utak átlagos
állapotával, koronaszélessége 9-10 m között változik,
burkolatszélessége 6-6,5 m közötti. A körforgalmi csomópont
kialakítása miatt is, ennek az útnak a 2+193 km és 2+500 km (eredeti szelvényezés szerint 2+482 km) szelvények közötti szakaszán
korrekciót kell végrehajtani.
A 2205. j. ök. út 2+384 km szelvényénél van az új
körforgalmú csomópont középpontja, melynek külső sugara 28,0 m.
A 2205. j. ök. úttól a megmaradt hídfőig a 22105. j. "zsákutca"
majdnem teljes egészében Pösténypuszta átkelési
szakasza, igen rossz állapotban van. Koronaszélesség 9-10 m között változik,
burkolatszélessége 4,0-6,0 m. Rehabilitáció után a körforgalom
középpontjától (0+000 km sz.), egy 5,50 m hibaszelvénnyel az 1+258,46 km szelvénynél csatlakozik az új
hídhoz. A jobboldalon meglévő és megmaradó járdaszakaszt 1,50 m szélességre kell bővíteni és
újraaszfaltozni.
Szlovák
oldali útcsatlakozás:
A szlovák
oldalon az új hídtól egy meglévő rossz állapotú, rehabilitációra szoruló út
vezet a III/5652 sz. Busince-Kiarov összekötő útig,
ahol egy körforgalmú csomóponttal csatlakozik ahhoz.
A bekötő út 1,037 m hosszban kerül szélesítésre,
megemelésre és felújításra, jobb oldalán végig járdával, a hídfő töltésétől bal oldalon 32 m hosszon gabionos
megtámasztással.
A III/5652 sz. út korrekciója egy négyágú 14,50 m külső sugarú körforgalmú
csomóponttal kapcsolódik a bekötő úthoz.
Közúti
híd:
A híd
szerkezete: négynyílású acél-vasbeton együttdolgozó főtartós
Teljes hídszélesség: 12,62 m
Pályabeosztás: 1,75 m járda, 2x4,0 m kocsipálya, 1,75 m járda
A kivitelezési ajánlati felhívás megjelenése 2009.
december 26.
Eredményhirdetés időpontja: 2010. március 12.
Kivitelező: PM Konzorcium (Konzorcium vezető
tagja: Porr Építési Kft.,
Konzorcium tagja: MCE Nyíregyháza Acélszerkezetgyártó
Kft.)
A kivitelezés szerződéses összege: nettó 3.188.016 euro
A beruházás tervezett befejezése: 2011. június
30.
Forrás: ETE
|