Ipoly-híd újjáépítése Pösténypuszta-Pető (Pet'ov) között

(HUSK/0801/086)

 

 

A beruházás besorolása: országos közútfejlesztés

A beruházás bemutatása:

A Magyar Köztársaság és a Szlovák Köztársaság közös államhatárán, Szécsény (Pösténypuszta)-Pető (Pet'ov) települések között, a V.23. és V.24. határjelek térségében, a közúti kapcsolat helyreállítása érdekében az Ipoly-folyó 141+800 fkm szelvényében egy 75,1 m felszerkezeti hosszúságú közúti híd és a kétoldali kapcsolódó úthálózat megvalósítása.

A Szécsény (Pösténypuszta)–Pető (Pet'ov) települések közötti Ipoly-híd a határszakaszon, az Ipoly felső folyásszakaszán teremt kapcsolatot a magyar oldali 2205. j. Szécsény-Ipolytarnóc összekötő út és a szlovák oldali III/5652 BusinceKiarov közötti úttal összesen 2300 m új út megépítésével.

Magyar oldali útcsatlakozás:

Az Ipoly folyó 141+800 fkm szelvényébe tervezett új hídhoz vezető 22105. j. Pösténypuszta településen átvezető, rossz állapotú út teljes hosszúságában rehabilitációra szorul, mely a 2205. j. Szécsény –Ipolytarnóc összekötő út 2+384 km szelvényébe egy körforgalmú csomóponttal csatlakozik.
A 2205. j. ök. út jelen állapotában megegyezik a magyar utak átlagos állapotával, koronaszélessége 9-
10 m között változik, burkolatszélessége 6-6,5 m közötti. A körforgalmi csomópont kialakítása miatt is, ennek az útnak a 2+193 km és 2+500 km (eredeti szelvényezés szerint 2+482 km) szelvények közötti szakaszán korrekciót kell végrehajtani.
A 2205. j. ök. út 2+
384 km szelvényénél van az új körforgalmú csomópont középpontja, melynek külső sugara 28,0 m.
A 2205. j. ök. úttól a megmaradt hídfőig a 22105. j. "zsákutca" majdnem teljes egészében Pösténypuszta átkelési szakasza, igen rossz állapotban van. Koronaszélesség 9-
10 m között változik, burkolatszélessége 4,0-6,0 m. Rehabilitáció után a körforgalom középpontjától (0+000 km sz.), egy 5,50 m hibaszelvénnyel az 1+258,46 km szelvénynél csatlakozik az új hídhoz. A jobboldalon meglévő és megmaradó járdaszakaszt 1,50 m szélességre kell bővíteni és újraaszfaltozni.

Szlovák oldali útcsatlakozás:

A szlovák oldalon az új hídtól egy meglévő rossz állapotú, rehabilitációra szoruló út vezet a III/5652 sz. Busince-Kiarov összekötő útig, ahol egy körforgalmú csomóponttal csatlakozik ahhoz.
A bekötő út
1,037 m hosszban kerül szélesítésre, megemelésre és felújításra, jobb oldalán végig járdával, a hídfő töltésétől bal oldalon 32 m hosszon gabionos megtámasztással.
A III/5652 sz. út korrekciója egy négyágú
14,50 m külső sugarú körforgalmú csomóponttal kapcsolódik a bekötő úthoz.

Közúti híd:

A híd szerkezete: négynyílású acél-vasbeton együttdolgozó főtartós
Teljes hídszélesség:
12,62 m
Pályabeosztás:
1,75 m járda, 2x4,0 m kocsipálya, 1,75 m járda

A kivitelezési ajánlati felhívás megjelenése 2009.  december 26.
Eredményhirdetés időpontja: 2010. március 12.
Kivitelező: PM Konzorcium (Konzorcium vezető tagja: Porr Építési Kft.,
Konzorcium tagja: MCE Nyíregyháza Acélszerkezetgyártó Kft.)
A kivitelezés szerződéses összege: nettó 3.188.016 euro
A beruházás tervezett befejezése: 2011. június 30.

Forrás: ETE