Iskolám
Mielőtt jelentkeztem a Balassi Bálint Gimnáziumba, minden
esetben csak pozitív dolgokat hallottam az iskoláról mind az eredmények
szempontjából, mind pedig a közösséget tekintve. Éppen ezért is fogalmazódhatott
meg a gimnáziumba való jelentkezés. Ez meg is történt és a felvételi után a
2007/2008-as tanévet már 5. osztályos kis balassis diákként kezdtem szeptember
1-jén.
Már az első napokban is érződött az itt meglévő jó légkör.
Osztály szinten is jó közösség jött létre, ami a benn tanító pedagógusoknak is
jó volt (és van). Így, hogy már ötödik éve az iskola diákja vagyok,
belecsöppentem az iskolaéletbe. Egy tanévben számos alkalom van, mikor a
balassis közösség együtt szórakozhat. Egyik ilyen alkalom a gólyaavató, másik a
Balassi nap és a farsang. Balassi nap alkalmával a diákok és külsős előadók
előadásokat tartanak, amiken a többi diák részt vesz. Délután pedig farsang
alkalmából az osztályok beöltöznek és felvonulnak. Mind a kettő remek alkalom a
kellemes időtöltésre és a jó szórakozásra. Ezek is hozzájárultak ahhoz, hogy
immár ötödik tanéve kellemesen, jól, sőt nyugodtan mondható kiválóan érzem
magam az iskola tanulójaként.
A tantestület minden tagja remekül felkészült, naprakész
pedagógus. Itt mindenki megtalálhatja az érdeklődésének megfelelő tárgyat és
megfelelő szakmai felkészítéssel mind a jövőben jól kamatoztathatja megszerzett
tudását, mind versenyeken kiváló helyezéseket érhet el megyei és országos
szinteken, amelyre jó néhány precedens is volt az elmúlt években. Természetesen
ez rám is igaz, így én is megtaláltam érdeklődési területeimet és megfelelő
segítséget is kaptam ezekhez. Matematika és fizika, ez az a két terület, amivel
továbbtanulni is szeretnék. Tanáraim remek felkészítő munkájának köszönhetően
országos szinten is jó eredményeket (matematika országos 17.;
fizika országos 22.) értem el.
Nem véletlenül választják az iskolát minden évben többen, ugyanis
itt az ember elérheti céljait, megvalósíthatja álmait. Elsajátíthatja az
általános műveltség alapkövetelményeit az ember, de emeltszintű órában, fakultáción
a saját érdeklődési területén, továbbtanulási céljának megfelelően
fejlesztheti, magasabb szintre emelheti tudását egyes tantárgyakban. Az iskola
emelt óraszámban tanítja a nyelveket, igen nyelveket, ugyanis 5. évfolyamtól az
első idegen nyelvet heti 4 órában tanítják, míg 9. évfolyamtól belép a második
idegen nyelv is. Így az emelt óraszámmal lehetőség nyílik a diákok előtt, a mai
életben egyre fontosabbá váló nyelvismeret elsajátítása, amelyről a
nyelvvizsgák magas száma is tanúskodik.
Az itt megszerzett tudással az ország legjobb egyetemeire is
felvételt lehet szerezni, ahonnan az ott megszerzett felsőfokú ismeretekkel
Magyarországon és Európában (Német-; Franciaország; Anglia) is versenyképes
szaktudással lehet majd elhelyezkedni a versenyszférában.
Természetesen egy iskolanépszerűsítő kampányban hangsúlyt
kell, hogy kapjanak az eredmények, a továbbtanulási eredmények, de nem lehet
kihagyni a sorból a jó közösséget sem, ugyanis ki akar egy olyan intézménybe, osztályba
járni, ahol ugyan megfelelő tudást szerez, ám egyetlen egy jó élménye, barátja
sincs, akire későbbi életében támaszkodhatna. Ezért is fontos az itt
megtalálható jó légkör, összetartás.
Tóth Ádám Bars
9/b
osztályos tanuló