Iskolám

Mielőtt jelentkeztem a Balassi Bálint Gimnáziumba, minden esetben csak pozitív dolgokat hallottam az iskoláról mind az eredmények szempontjából, mind pedig a közösséget tekintve. Éppen ezért is fogalmazódhatott meg a gimnáziumba való jelentkezés. Ez meg is történt és a felvételi után a 2007/2008-as tanévet már 5. osztályos kis balassis diákként kezdtem szeptember 1-jén.

Már az első napokban is érződött az itt meglévő jó légkör. Osztály szinten is jó közösség jött létre, ami a benn tanító pedagógusoknak is jó volt (és van). Így, hogy már ötödik éve az iskola diákja vagyok, belecsöppentem az iskolaéletbe. Egy tanévben számos alkalom van, mikor a balassis közösség együtt szórakozhat. Egyik ilyen alkalom a gólyaavató, másik a Balassi nap és a farsang. Balassi nap alkalmával a diákok és külsős előadók előadásokat tartanak, amiken a többi diák részt vesz. Délután pedig farsang alkalmából az osztályok beöltöznek és felvonulnak. Mind a kettő remek alkalom a kellemes időtöltésre és a jó szórakozásra. Ezek is hozzájárultak ahhoz, hogy immár ötödik tanéve kellemesen, jól, sőt nyugodtan mondható kiválóan érzem magam az iskola tanulójaként.

A tantestület minden tagja remekül felkészült, naprakész pedagógus. Itt mindenki megtalálhatja az érdeklődésének megfelelő tárgyat és megfelelő szakmai felkészítéssel mind a jövőben jól kamatoztathatja megszerzett tudását, mind versenyeken kiváló helyezéseket érhet el megyei és országos szinteken, amelyre jó néhány precedens is volt az elmúlt években. Természetesen ez rám is igaz, így én is megtaláltam érdeklődési területeimet és megfelelő segítséget is kaptam ezekhez. Matematika és fizika, ez az a két terület, amivel továbbtanulni is szeretnék. Tanáraim remek felkészítő munkájának köszönhetően országos szinten is jó eredményeket (matematika országos 17.; fizika országos 22.) értem el.

Nem véletlenül választják az iskolát minden évben többen, ugyanis itt az ember elérheti céljait, megvalósíthatja álmait. Elsajátíthatja az általános műveltség alapkövetelményeit az ember, de emeltszintű órában, fakultáción a saját érdeklődési területén, továbbtanulási céljának megfelelően fejlesztheti, magasabb szintre emelheti tudását egyes tantárgyakban. Az iskola emelt óraszámban tanítja a nyelveket, igen nyelveket, ugyanis 5. évfolyamtól az első idegen nyelvet heti 4 órában tanítják, míg 9. évfolyamtól belép a második idegen nyelv is. Így az emelt óraszámmal lehetőség nyílik a diákok előtt, a mai életben egyre fontosabbá váló nyelvismeret elsajátítása, amelyről a nyelvvizsgák magas száma is tanúskodik.

Az itt megszerzett tudással az ország legjobb egyetemeire is felvételt lehet szerezni, ahonnan az ott megszerzett felsőfokú ismeretekkel Magyarországon és Európában (Német-; Franciaország; Anglia) is versenyképes szaktudással lehet majd elhelyezkedni a versenyszférában.

Természetesen egy iskolanépszerűsítő kampányban hangsúlyt kell, hogy kapjanak az eredmények, a továbbtanulási eredmények, de nem lehet kihagyni a sorból a jó közösséget sem, ugyanis ki akar egy olyan intézménybe, osztályba járni, ahol ugyan megfelelő tudást szerez, ám egyetlen egy jó élménye, barátja sincs, akire későbbi életében támaszkodhatna. Ezért is fontos az itt megtalálható jó légkör, összetartás.

Tóth Ádám Bars

9/b osztályos tanuló